.happy

Sagan om en pojke...

torsdag, april 27, 2006

Den senaste tiden


Tiden går till synes allt fortare. Och nu är äntligen våren här. Denna av många älskade stund på året. Hatad av de skyr pollen som pesten - men djupt i deras i hjärtan bortom tårar, nysningar och rinnande näsor - djupt uppskattad framför grå och slaskiga "vinter"-dagar. Men jag tycker inte att man ska klaga på den vinter som var. Elaka tungor kan mena att det var mycket snö att skotta, att det blev höga uppvärmningskostnader samt att bilar körde av vägen kors och tvärs. Men jag gillar ju snö!

Och snart kommer sommaren med sin alltid lika skinande sol, ibland endast bakom regntunga moln. Och full är hon av spännande upptåg, långa seglatser, bilturer genom Europa och förhoppningsvis fler underbara stunder där emellan.

Just nu brottas jag med i-landsproblem som stress, studier och trasiga bilar. Och mitt upp i allt detta så det deklareras och man ska elda stora brasor. Just detta år var jag som en turist i min egen stad då jag guidade en viss liten flicka med sin familj från Tyskland.

Och så växer det senaste tillskottet i klanen Js som bara den.

Tills nästa gång: Må gott och njut av solen!