.happy

Sagan om en pojke...

söndag, februari 12, 2006

RaggarSaab

Som ni alla minns så är ju Saaben vacker och felfri. Men så idag var det no-more-mr-nice-car. Avgasröret valde att gå av strax efter katalysatorn vilket resulterade i att motorljudet förstärktes med en faktor k. Där k > 100. Många skulle säkert uppleva ljudet som: ballt, maffigt och fett najs. Men jag är ju ganska sparsmakad som person och upplevde det endast som mycket störande.

Jag hoppas att jag, med hjälp av min sedel jag hittade, kan få någon att åtgärda problemet. Förslagen på var sedeln kan tänkas komma ifrån har verkligen haglat in. Och har jag något kvar efter jag lagat bilen lovar jag att bjuda de som inkommit med förslag på en middag för alla rubel som finns kvar. Förslagen på var sedeln kommer ifrån och vilket kraftverk som avbildats i bakgrunden och hur lång tid det tar att åka dit har forskats fram. Mer finns att läsa under föregåendes inläggs kommentarer.

Under helgens eskapadrar ute på landet passade jag på att besöka min gode vän Skip i hans nya villa. Min bil klarade sig från att bli påbackad av hans far. Något som annars hänt minst en gång tidigare.

3 Comments:

At 14:13, Blogger Daniel Jonsson said...

det där är väl dessvärre en sån grej silvertejp inte kan fixa

 
At 23:04, Blogger Emil said...

Jag kanske kan linda runt hela bilen. Nu blir det rostfritt Ferrita system tror jag. Det eller Biltema.

 
At 13:34, Anonymous Anonym said...

Jag tror att lantisen i dej i hemlighet gillar ljudet. I a f lite grand... ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home