.happy

Sagan om en pojke...

lördag, februari 04, 2006

Hitomi


Jag borde lärt mig japanska istället för kinesiska så att jag kan prata med (eller snarare bara förstå... [hon är ju inte på riktigt]) min tv-spelsfavorittjej: Hitomi. Men kinesiskatentan gick ju bra (till slut!) så nu är det väl bara nya tag som gäller. Det konstiga är att hon pratar japanska trots att hon är tysk... Det kanske är tyska jag ska läsa!

En sak som jag glömde nämna sist var att jag testade snowboard igen (i samma backe) nu 10 år senare. Och det gick säkert 10 ggr bättre. Efter ett par provåk, tummlande och blöt rumpa så klarade jag barnbacken minst 4 åk utan att ramla. Man kan säga att jag var kung där. Men det dröjer väl ett tag tills jag kan göra en dubbel healflip salto mucho bongo twice goofy i half pipen utan att ramla.

Jag insåg under denna korta lilla inlärningsrunda: hur mycket jag hatar att inte kunna och hur mycket jag älskar att lära. Och sist men inte minst hur head over heals jag är i att vara bäst =)

2 Comments:

At 13:20, Blogger Daniel Jonsson said...

"Jag borde lärt mig japanska istället för kinesiska"... ja men om man kan lära sig ett helt språk på 4 p sådär så är det väl bara att ta japanska också! :)

Det får mig att tänka på när du skulle lära dig spanska för att prata med brasilianskan. Du har helt enkelt ingen tur med vilka språk du lär dig för vilka personer! :D

 
At 21:55, Anonymous Anonym said...

att du var head over heals i att vara bäst är det väl aldrig nån som ens tvekat över?

 

Skicka en kommentar

<< Home