.happy

Sagan om en pojke...

torsdag, mars 30, 2006

Farbror x 3 och fjällen

Ytterligare en liten fröken J föddes! Grattis säger jag!

Ibland kan det kännas lite så här:



Jag var ju som bekant i fjällen. Att "åka till fjällen" har ju länge varit detsamma som att: köpa liftkort, åka utför, gå på afterski, osv... Men nu har jag upptäckt en annan sida av fjällen. Den utan liftsystem! Att skida upp på en topp och sen uppleva utsikten var något alldeles speciellt! Veckan fylldes ju med massa annat skoj som att bo i egengrävd bivack, lavineftersök, kladdkakor på fjällstationen och ytterligare en dag i Åre. Jag måste säga att jag blir ju inte sämre på att skidor ju mer jag gör det =) Tyvärr åkte brorsan hem lite tidigare än vi andra... Det finns lite bilder att kika på www.nvrs.se och så den här:



Annars har det varit en del att ta igen i skolan och snart är det sommar igen. En annan kul grej som hände var att jag träffade en tjej som jag knappt sett sen jag var typ 13. Hon introducerade sig för sin kompis som "Emil, en kille jag kysstes med för typ 15 år sen i scouttältet." Gissa om man kände sig billig ;)