.happy

Sagan om en pojke...

torsdag, mars 02, 2006

Semmeltestet utgick


Jag hade tänkt i stil med mindre renomerade tidningar och publikationer genomföra ett semmeltest. Semlor är ju som ni alla vet det godaste som finns. Eller är det bara jag som tycker det? Men på grund av tidsbrist fick jag inte i stånd ett test innan det var dags för själva fettisdagen.

Men om jag ska rekommendera eller avråda från några av de ställen jag testat så kommer de här:

Tössebageriet - Dyraste och kanske godaste bullen. 67 kr för semla och cappucino. Det blir väl lite godare när det är dyrare misstänker jag.

Jalla/Prego KTH - Testets bästa price/performance. Härlig grädde på en välbakad bulle. Endast 15 kr!

Konsum - Mitt närmsta bageri. Jättegod standardsemla. Bra pris.

Okänt bageri Skövde - Bjudbulle från Skövde. Saftig och god bulle. Massan i grädden. Mums.

7-eleven Östra Station - Nja. Började på en låg kvalitet och sjönk. Plus för kaffe/semmel-kombon för 20 eller 2 för 25.

Slussenbagaren som kränger under skylten - Ganska torr bulle och tråkig grädde. Sämre än 7-eleven.

Willys - Tvi och blä. Torrt, trist och tråkigt. Nästan ingen grädde.

//Ture Sventon.

2 Comments:

At 22:51, Blogger Daniel Jonsson said...

Jag har bara ätit 1 semla i år, den du köpte hos bagaren här hos mig i tunnelbanan. Den var god. Förra året åt jag minisemlor från Gateau, de var ännu bättre eftersom de var mindre.

Keep on truckin'!

 
At 23:06, Blogger Emil said...

Men men... Jag missade att rapportera om den. Den var ju fin!

 

Skicka en kommentar

<< Home