.happy

Sagan om en pojke...

torsdag, september 15, 2005

Floppy



Save your programs on an ordinary floppy-disc (specifications below). Bring the disc to the lab.

Detta är från en LAB-spec på den Kungliga Tekniska Högskolan. Jag ska bara skaffa mig en USB->5,25"s floppyläsare så är man home safe.

Igår var jag på stand up - det var skoj! Efter n öl (vi skulle inte dricka fler än n) så bestämde sig Robert och jag för att det var dags att gå ut efteråt. Sagt och gjort. Ställena kring Sture-/Nybroplan bjöd inte på mycket folk. Vi drog vidare till Clara - där vi inte kom in. Vi saknade biljett och/eller stod inte på listan. Men det var nog lika bra det... Vi hamnade på söder och såg en tjej som påminnde om Wilma (från Skärgårdsdoktorn). Robert och jag blev självklart kära.

2 Comments:

At 22:44, Blogger Anna said...

Ah... så det var åtminstone datortekniken du bloggade om. Jag såg dig nog på föreläsningen ;)

 
At 11:07, Blogger Daniel Jonsson said...

De där datorerna hade internetuppkoppling när jag gjorde den kursen. Och USB. Så överföringsmetoder från den här sidan om år 2000 går också att använda.

 

Skicka en kommentar

<< Home