.happy

Sagan om en pojke...

tisdag, augusti 30, 2005

Idag blev jag arg...

Men innan vi går in på det vill jag avrapportera helgen som gick.

Lennart, Niclas och jag gav oss ut för på fredagen för att segla 24-timmars. Vi kommer iväg lite sent pga sen handling men framför allt strulande GPS. Väl ute på Munkholmen grillar vi och äter gott. (Handblossen är inga handbloss - men de funkar!) Per telefon får vi med Daniel i sistastund. Vi plockar upp honom på Stavsnäs och startar 12.04. Efter någon timmes segling så tar jag beslutet att vila en sväng så jag skulle ha krafterna kvar till natten. En stund senare blir jag väckt vid Almagrundet (se bild) där vi revar och seglar inåt igen. Jag blir väckt vid segelbyte utanför Sandhamn nästa gång. På loppet av några minuter har vi endast storseglet helt. Den lilla genuan sköras och vi uptäcker en liten reva även på den stora. Det var den seglingen! Så vi söker "nödhamn" vid stora bryggan i Sandhamn, äter gott och somnar tidigt. (Har nog inte sovit så mycket på hela sommaren!)



Väl hemma så vänder jag mest och ger mig ut på en liten men mysig kortsegling.

Så till idag. Jag blev helt enkelt förbannad på LHS och deras usla organisation. Men idag särskilt på en föreläsare som betedde som en *pip* översittare. Ett, två, tre... *djupt andetag*

Sen så gled jag mest runt nedcabbat och sa adjö till henne ;) för den här gången. Jag bytte roll ett tag och agerade lärare för att sedan själv sätta mig i skolbänken för att läsa mina första ord (stavelser) på kinesiska. Om jag bara lär mig vad öl heter så ska jag nog kunna beställa 1, 2, 3 eller 10. Lika bra att köra på 10.

På det stora hela kunde livet vara mycket, mycket värre.

Zai jian