.happy

Sagan om en pojke...

måndag, augusti 01, 2005

Kabling, kasprak, sccchshh, beeep, kaduuuung


Det ljuvliga ljudet av modemet som kopplar upp =) Det var nästan så att jag glömt bort hur trevligt det låter. Tänk om ett par år... Då kommer kidsen inte veta vad modemljud är. Stackars barnen.

Annars har jag hängt runt på landstället, aka Björnstorp. Sverige är ju ett härligt land. Varning, här kommer negativ kritik =) För när vi var på återvinningsstället, deponin i Högsby, träffar vi kanske Smålands buttraste man. Han vägrade berätta var man skulle lägga skiten, men var där och påpekade när man la nåt fel. Japp, bara att kliva ner och plocka upp. Muntergök! Som lök på laxen måste jag stött på hans brorsa i Pressbyrån för att köpa Torpetlotter (till mamma). Han muttrar ur sig att de inte har sånna lotter. När jag väl ska till och betala min tidning, jag tänkte köpa ändå blir han riktigt sur och säger att det minsann blir 3 kronor till. Eftersom jag ändå blev tvungen att åka till Statoil för lotterna tänkte jag att jag hellre köper tidningen där. Då menar han att han redan knappat in på apparaten. Men då är det bara att avbryta säger jag. Då meddelar han att han inte vill se mig där igen... Trevligt! Var så säker, jag kommer inte tillbaka. Ibland vill man bara flytta!

Som kontrast till detta var vi uppe på en utkiksplats dagen därpå och fikade; åt nybakta wienerbröd, trevlig personal och solsken =) Och på kvällen fick besök av mammas kusin och man. Härliga smålänningar =)

Just nu tittar jag på Valley Girl från 83 med Nicholas Cage. Respect.

---

Le son du modem qui branche... Dans quelques années les jeunes ne le connaient plus. Les pauvres =)

Je suis à la maison de campagne, Björnstorp où "petite ferme d'ours". J'ai rencontré deux hommes qui étaient les plus désagréables =/ Mais, il y a beaucoup des choses qui sont bonnes aussi! Par exemple quand on est allé prendre un café où on nous servé des petits pain feuilletés frais.

A ce moment je suis entrain de voir Valley Girl avec Nicholas Cage. Tres marrant =)

Moins d'une semaine avant que nous soyons ensembles =)

1 Comments:

At 00:11, Blogger Daniel Jonsson said...

jo det var en grej jag glömde säg^Sx38

NO CARRIER

 

Skicka en kommentar

<< Home