.happy

Sagan om en pojke...

torsdag, augusti 25, 2005

Blivit av med körkortet

Så, det gick visst bra att köra genom Europa utan körkort. En andra gång. Det är faktiskt lite jobbigt att inte ha något körkort längre, man är liksom begränsad i så mycket. Det värsta är att jag gillade mitt gamla fina körkort - det var liksom i samma material som de stora var (inte nya äckliga bara i plast). En tår rinner nerför min kind nu när jag måste fylla i blanketten för ett nytt körkort. Jag som var så liten och oskyldig på det gamla kortet. Vad ska jag nu ha för bortförklaring att man ser dum ut på kortet? "Jag är sån!"??? Nåja, det kunde vara värre - nu får jag ju ett nytt iaf =)

Sen så har jag insett vad dagens (eller kanske veckans) i-landsproblem är: GPSen i Porschen är seg och inte alls lika tekniskt avancerad med kö-varningssystem som den är i BMWn. Man blir så ledsen...

Annars så hade jag och Niclas en trevlig resa med massa äventyr. Höjdpunker som: Taxiresan (aldrig har jag varit så rädd), Ferrarin (vrooom, vroooooooooooom), Schnitzel i Köln (för att inte glömma domen) Pizza och Tapas i Travemünde (både gott och roligt), Båthytten (komfort - kan det bli bättre?), 32nd Americas Cup (trevliga värdinnor och vettiga p-vakter), Kaffetältet (fan man skulle köpt en Nespressobryggare) och sist men inte minst gratis paraplyer!

Imorn seglar jag själv! I 24 timmar!

2 Comments:

At 16:13, Blogger Daniel Jonsson said...

mmmm Tapas

 
At 22:46, Blogger Emil said...

Kan det bli bättre än med skandinaviska?

 

Skicka en kommentar

<< Home