.happy

Sagan om en pojke...

måndag, juli 03, 2006

Nu invaderar vi!

N och jag tänker göra ett nytt försök och därmed återuppbygga den forna stormakten Svea Rike. Laddade till tänderna (med mat) så styr vi skeppet (Nordan) mot öst. Vi gör ett pit stop på Gotland och upplever... Ja, Almedalsveckan? Sedan bär det av mot Lettland och vidare upp till Svårland och sen till Omöjligland. Eller Estland och Åland som det heter i folkmun. Men om vi nu ändå ska invadera kan vi ju lika gärna döpa om det.

Annars har sommaren varit fantastisk. Det gick fort genom Frankrike... Vi träffade gamla gymnasiekamrater i Nice. Fröken Jonzon, bla... Men ingenting sånt förvånar mig längre.

Seglade över midsommar. Firade själva aftonen i kustbandet på Huvudskär. Och när jag väl släppt av damerna som jag hade ombord fick resan ett överraskande bra slut...

Min bästisa satte nålar i kroppen på mig så att jag ska vara skyddad mot framtida hot.

Hur når man mig? Ja, antingen via flaskpost eller VHF... Sms funkar väl också.

Men nu måste vi verkligen fara till båten. Skepp och skoj! Load guns with balls! Kasta tankar!

Så här känns det lite på mitt sista sommarlov =)