.happy

Sagan om en pojke...

lördag, november 12, 2005

Om Sara - med Sara


Igår var jag med Sara och såg filmen Om Sara. Filmen var inte alls vad jag hade förväntat mig, men det säger nog mer om mina förväntningar än om hur den var som film. Jag må vara konservativ, men en film från 7 år ska inte innehålla tydliga sexscener. Detta land må inte vara USA - men någon måtta får det vara. Jag tänker mig två 8-åringar som vill gå filmen för att deras kompis kanske heter Sara. Dock väcker filmen en massa känslor, alla inte helt varma kan jag tillägga. Och är trots vissa brister i manus och tillsynes brist på scripta ganska bra. Den porträterar vår tid ganska väl - dock upplevs sammarbetspartnerna och produktplaceringarna som lite väl tydliga. Det är få filmer som jag funderat på och analyserat så djupt som denna. Men om ni går och ser den, förvänta er ingen kärlekskomedi.

Det visade sig också att restaurangen mellan de två biografpalatsen på Söder har ett skönt jazzband på fredagarna =) Judith och Bertil kunde som vanligt bjuda på god stämning och självklart gott sällskap.

Annars har jag fått tillbaka mitt liv i form av min mobil med inbyggd kalender. Skönt. Nu inser jag plötsligt hur mycket jag har att göra på kort tid! Ahhhh!

Som lök på laxen så har jag och en annan vän kommit på en affärsidé som kommer att revolutionera en vanligt fenomen på Internet. Snart på en sajt nära dig. (Seriöst, det är inget skämt.)

Sen så har jag fått reda på en sak som jag ska göra i jul som gör mig barnsligt glad. Jag borde verkligen växa upp. I wish!