.happy

Sagan om en pojke...

torsdag, oktober 06, 2005

Igår blev det andra bullar...

Många av er som läser det här känner ju till en av mina få svagheter och nu pratar jag inte om tjejer, grädde, segelbåtar eller sportbilar - utan just bullar.



Då jag pinsamt nog bara åt en bulle på själva kanelbullensdag - kompenserade jag genom att baka en himla massa hemma hos några klasskamrater. Det var riktigt trevligt med regelrätta ingredienskrig samt ett tillämpande av teorin Ju-mer-fett-och-socker-desto-godare-blir-det. Teorin kan nu anses vara bekräftad. Min gode vän Daniel bustade ju en myt här om dagen. Och jag vill inte riktigt sträcka mig så långt som att säga att jag krossade myten om att man får ont i magen av att äta deg - men avskriver den ändå som en sak man säger till barnen för att de inte ska vara där med sina smutsiga och små fingrar och pilla.

Under dagen införskaffade jag ett nytt tangentbord med mus. Musen är av typen laser och allting kopplas till datorn via bluetooth. Bluetooth får mig osökt att tänka på den gamle danske kungen Harald Blåtand. Hans pappa hette Gorm och vad det har här att göra har jag ingen aning om.

Annars så sitter jag och skriver på en kort liten uppsats till LHS. Vår lärare där, vi kan kalla henne TF, är kanske den minst inspirerande personen jag stött på. Men jag är inte bitter.

1 Comments:

At 12:59, Blogger Daniel Jonsson said...

Jag tycker inte man ska skämmas för att man bara äter en bulle på dess dag, det är faktiskt kanelbullens dag, inte kanelbullarnas.

 

Skicka en kommentar

<< Home