.happy

Sagan om en pojke...

måndag, juli 18, 2005

Bioluminiscens


När jag var uppe i bergen strax norr om Saint-Jean-Cap-Ferrat en sen kväll för inte alls så många dagar sedan så såg jag en eldfluga flyga runt. Eldflugor har sedan jag såg en för första gången på vår båtklubbsö facinerat mig. Jag passade på att lära mig det franska ordet (det ska ju vara så bra för franskan det där ;) Luciole heter det iaf. Jag försökte hitta några sköna bilder på just lysmaksar eller eldflugor men det slutade med en bild från fritiset Lysmasken =)

Sen när jag kom hem till Sverige så såg jag lysmask i Ellens trädgård. Det var en lat rackare och han låg kvar på samma plats natten efter. Såg precis ut som någon som hade glömt en mobil eller nåt annat med grön lysdiod i gräset.

2 Comments:

At 00:04, Blogger Daniel Jonsson said...

Family Guy s04e08 har en lång monolog som handlar om dig och Mr Plow.

 
At 14:51, Blogger Emil said...

Jag har ju en Abercrombie and Fitch pikétröja också! Men var fan ligger närmsta Tacobell?

 

Skicka en kommentar

<< Home