.happy

Sagan om en pojke...

söndag, oktober 23, 2005

Död svensk and bar på virus

Det har varit en intensiv och lugn partyhelg. Den började hemma hos en medfinasiär som en fantastisk helkväll med vildsvinspremiär. Anrättningen avnjöts med en inte så lite bra flaska Masi från 1999. Citron och Lime-sorbet tar tid frysa in... Men gör sig utmärkt med citronvodka. Lördagen var ganska seg. Min fantastiske vän Daniel ställde upp och räddade mig från en promenad i regnet (trots att han har tentor som kommer). Och dagen innan hade jag åkt buss med 2 byten *suck*

Sen fortsatte arbetet med trofén från vildsvinet. Jag bjöd in mig själv som stjärnkock hos min bror. Jag upprepade succén med VW (Vilda Wallenbergare). Jag for vidare in till Sara&Frida på inflyttningsfest. Det gick åt en massa gin - för att inte säga en hel flaska. Missade sista tåget hem och stannade kvar för natten. Åt en god och trevlig frukost och det var då jag läste rubriken om anden, jag finner den svårläst. Jag kläckte även idén att man borde mörda lite fåglar och smyga ut dem runt stan; en svan på Sergels torg och en gås på Stureplan. Det torde skapa lite panik.

Var på en supernice, tillika mysig och emellanåt djup höstpromenad. Hösten är så vacker. Men förgänglig. Lika bra att njuta medan man kan. Jag åkte buss hem och jag måste säga att SL har gjort nåt generalknas när de la om linjerna. Sen spelade jag badminton, dock måste jag tillägga att jag var lite seg. Men det var det värt =)

4 Comments:

At 08:49, Blogger Daniel Jonsson said...

Jag tänker mig en bar som serverar döda svenska änder jag.

 
At 08:49, Blogger Daniel Jonsson said...

Kanske på en grekisk ö vid namn Viros

 
At 10:40, Blogger Emil said...

Det är ju helt omöjligt att veta om der är särskrivet eller inte.

 
At 11:16, Blogger Daniel Jonsson said...

.happy skulle förresten kunna bli det nya kanske, efter Microsofts .Net

 

Skicka en kommentar

<< Home