.happy

Sagan om en pojke...

tisdag, januari 09, 2007

Fler brev

Jo, jag fick ett brev per post också från ett företag som heter Solid. Det enda solida med dem verkar vara deras finstilta.

Eftersom jag köpt en bärbar dator genom Misco kommer de med ett förmånligt trygghetserbjudande.

Det förmånliga erbjuds för 820 kr för 2 år. De börjar med att konstatera att jag redan har skydd för funktionsfel inifrån. Jag erbjuds skydd mot otursskador! Tjoho! T.ex. i form av åsknedslag, tapp-, kross- och fuktskador. Går datorn inte att reparera får jag en likvärdig och ingen värdeminskning görs... Men det låter ju hur bra som helst, eller?

Så till det finstilta.
Förutom att sedvanlig Force Majeur gäller så har man en självrisk på 10 % på reparationsbeloppet, dock lägst 200 kr. Produkten får inte lämnas utan uppsikt på allmän plats. Får ej användas i en miljö med uppenbar risk för skada. Man får dessutom själv stå för fraktkostnaderna.

Försäkring gäller dock inte för:

- Stöld eller förlust
- Skador orsakade av försäkrad produkt (följdskador)
- Programvara (ej heller återställande av data/programvara)
- I efterhand installerade komponenter
- Kostnad för översyn och rengöring
- Skador av mindre art
- Skador till följd av virus
- Skada till följd av bristfällig eller felaktig installation/montering (ex att väggmonterad produkt faller ner alternativt felaktig inkoppling skadar produkt)
- Skada av typen bildpunkter som slocknat och som ligger utanför leverantörens riktlinjer

Varför inte skriva:

Försäkringen gäller om du på en helgfri söndag blir av en gravid nunna knuffad så att produkten faller i golvet och en gnu på produkten trampar, så kan försäkringen spara dig kanske 100 kr. Men förmodligen blir du r.v......d och så skrattar vi åt dig. Puss och kram Solid

Jävla bondfångare de är. Jag borde skriva till Sverker.


Här syns han på Gotland under Niclas och min fantastiska Baltikumresa...