.happy

Sagan om en pojke...

fredag, december 01, 2006

Fartygsbefäl Klass VIII

Från och med idag ser jag helst att alla tilltalar mig med titeln Fartygsbefäl. Jag har fått en svart och ganska kool t-shirt som intygar att jag klarat av examen för fartygsbefäl klass VIII - snart kommer själva intyget från Chalmers... På bilden ser ni en annan klass VIII från Estland - dit jag hoppas återvända i sommar. Personerna på bilden har inget som helst med något att göra.

Jag passade på att skriva ett kanalintyg om man skulle hamna i en kanal någonstans i Europa. I utbildningen har jag även examinerats på Radar och VHF. Så får jag äntligen prata i min kära VHF.

Snart räknar jag med att jag har seglat över de sju haven!

//Fartygsbefäl Emil

1 Comments:

At 12:38, Anonymous Anonym said...

Ya... mustojackor... haha bara nar vi ar seriosa sjoman.. sa fartygsbefal? WTF? nar hande detta.. ska du ga och bli rikrig sjoman (for da maste jag ju sluta stoltsera med min egen sailor titel.. =) vad ska du gora nu da? Ga till sjoss? Commercial? eller ska du bli yachtie du med??? bisouuu

 

Skicka en kommentar

<< Home