.happy

Sagan om en pojke...

tisdag, september 26, 2006

Miljöpartiet och fortkörningsskatter

Jag har aldrig gillat miljöpartiet. Mitt första intryck av dem var att de var ett gäng puckon som det inte gick att diskutera med. På högstadiet (eller om det var gymnasiet) var de på besök i vår aula och jag ställde lite frågor angående dieselbilar. Men jag fick inga svar alls, något man tycker att ett "miljö"-parti borde kunna ge.

Sedan dess har det bara blivit värre. Med deras skenheliga språkrör - "Jo, men jag behöver ju en stor bil..." och så vidare.

Nu till ett av deras budskap - bilden till höger är utan tillstånd hämtat från deras hemsida. Men på affischen som syntes i valhetsen stod det något om att den nya fildelningslagen gav 1,3 miljoner kriminella - "det var en lag vi behövde". Visst och när man införde lagen om att fick mörda fick vi X nya brotslingar. Klart att vi behöver lagar!

Nåja, nu säger jag inte att jag är för eller emot fildelningslagen - bara att jag är emot miljöpartiet. Ska bli skönt utan deras "kloka inlägg" när de hade tungan på vågen!

Och sen så har man höjt fortkörningsskatten samt att det blir jättedyrt att inte ha säkerhetsbälte på sig. 1500 bagare för att ta bort eller dölja sin skylt... Men inget om kepsar och prismor, vad jag kan se.

3 Comments:

At 16:34, Blogger Katrin said...

Woho, jag har fått en plats i din exklusiva länklista! Vad duktig du har blivit på att blogga förresten, har du för mycket tid över? ;)

 
At 18:03, Blogger Daniel Jonsson said...

De där prismorna alltså... man måste ha en väldigt bra fantasi för att tycka att det inte är att täcka skylten.

Och jag håller med dig om den där affischen från miljöpartiet... det är ett tydigt comittment till den lägsta formen av populism.

Att byta ut hela tanken på rätt och fel mot vanligt och ovanligt på det där viset är skrämmande. Inte bara skulle man bli tvungen att legalisera mord om det blev vanligt, man blir tvungen att förbjuda sådant som är ovanligt. Som att t ex bära hatt.

 
At 18:05, Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

 

Skicka en kommentar

<< Home