.happy

Sagan om en pojke...

måndag, maj 23, 2005

Plus (+ insikt)

Söndagen:
Jag är familjens egen Sverker Olofsson... Jag löser de flesta av våra konsumentproblem. Idag fick min mor en helt ny kamera och förlängd försäkring i 3 år. Detta trots att produkten var 1,5 år gammal. Men den har alltid varit lite skum och nu hade de ju den "för lagning" i över sex veckor. Det gjorde mig arg. Och på den vägen var det. Nu är jag glad igen. I soptunnan med PC CITY.

Helgen har varit *host* produktiv. Mina brorsbarn har fått sig en sandlåda, rummet är nästan helt städat, ESC är helt genomliden och Fetten avnjuten. Och en massa annat smått och gott. Lite, ytterst lite har jag studerat.

Jag har även gjort smoothie. Recept: Mjölk (röd), frysta hallon, banan, lite florsocker och turkisk yoghurt. Ta lite av varje, så där så att det liksom blir lagom.

Om jag hade fotograferat skapelsen hade det sett ut som den här bilden med namnet "Soon to be smoothie". Rättigheter och sånt tjafs hör till nån annan =)



Uppdatering:
Efter ett par timmar studier på kvällskvisten (läs natten, för er normala) så inser jag en sak: Jag kan inte studera när det finns för mycket stimuli runt omkring mig. Hmm, det tur att jag skriver ner det här. Så att jag kan gå tillbaka och läsa det en annan dag! Ibland behöver man helger där man inte gör så mycket. Det är typiskt att de ska komma så här precis innan tentorna... Men det kanske är då man behöver dem som bäst!

Och sen nåt mer som jag kom på, som inte är hälften så klokt: Man borde frysa in skivad banan till smoothie. Smart va? Tänk er en massa burkar i frysen; hallon, blåbär, lingon, banan, mango, osv. Allt redo att bli god och ibland kanske nyttig smoothie.