.happy

Sagan om en pojke...

onsdag, september 13, 2006

Årets (ja, kanske alla års) skräpföretag

Nu pratar jag inte om Sita eller IL Recycling... Utan ett "företag" som borde lägga hela sin verksamhet och koncentrera sig på att sälja frimärken.

Posten som utger sig för att vara någon slags tjänst eller service har under åren när vi haft eftersändning av vår post alltid lyckats glömma eftersända, eftersänt för länge eller på något annat sätt misslyckats med det man betalar ganska stora pengar för. (N.b. Citymail har alltid sköter sig.)

Och så nu till dagens upptäckt.

I somras skickade jag in två Zyxelprodukter på garantiservice och de skulle skickas tillbaka inom 10 arbetsdagar. Jag har ju gjort annat under sommaren än bara gått och väntat på de där pakteten. Men så slog det mig härom dagen att jag borde ta tag i det där. Och visst, pakteten fanns hos Anovo som sköter servicen för Zyxel. Paketen hade gått i retur och ikryssat var att pakteten inte fick eftersändas.

Varför?!?! - undrar vän av ordning.

Jo, för företagspaket kan inte eftersändas. Kan avin eftersändas? Jag citerar: "Nej, många kunder blir arga om de får en avi att deras paket ska hämtas ut på ett annat ställe." För fan, jag blir ju förbannad om jag inte ens får reda på att ett paket ska hämtas ut. Jag undrar då om man kanske inte kan bli kontaktad på något sätt, för hur ska man veta att man fått ett paket. Till svar får jag att: "De faktiskt inte har tid att göra sådana eftersökningar". Om postens Företagspaket vore gratis så...

Som "tips" fick jag att man skulle be de som vill sända att skicka till en annan adress eller använda tjänsten Postpaket istället, eftersom den går att eftersända.

Nåja, nu får jag mina paket och vill helst aldrig mer använda skräpföretaget Posten.

2 Comments:

At 11:22, Anonymous Anonym said...

Ordentligt frustrerande, blev själv av med två målningar som jag skickat från Vietnam trots att jag ringt posten och sagt att jag inte kunde hämta ut dom i tid och blivit lovad att de skulle hålla dom tills jag kom. När jag väl kom så hade paketet returnerats till Vietnam. Grrr.

30e sa du, ska försöka passa in det. Mitt Stockholmsbesök blir ständigt uppskjutet, det tar ju lite tid att ta sig till Europas utkanter :)

 
At 13:20, Blogger Daniel Jonsson said...

Posten har ju en tjänst som heter SMS-avisering där man får ett SMS då paketet kommer. Det kan man dock bara få om en företagskund i andra änden begär det, av någon anledning.

 

Skicka en kommentar

<< Home