.happy

Sagan om en pojke...

torsdag, april 21, 2005

Kultureller?

Idag har jag gjort en s.k. note-to-self: "När du ska frakta tunga saker (typ tre kartonger, varav en väger 18,282 kg) välj inte kommunalt transportmedel." Min gode vän PH kommenterade och menade att [ejs] kanske har en strikt miljöpolicy. Så nu strävar jag efter att få någon ISO-certifiering.

Jag läste på bussen idag att: "Just nu installerar SL framtidens teknik i bussarna." Och med framtidens teknik (nutidens eller möjligtvis dåtidens) menar man att man på en liten skylt får se var man är samt busshållplatserna automatiskt ropas ut. Föraren får även indikation på om han/hon är i tid och när avgånger är. Men man måste fortfarande gräva fram busskortet ur plånboken och visa det för en halvblind busschaufför som tycker passagerarna är det värsta som finns! Hit med framtidens teknik!

Senare på kvällen blev jag spontant inbjuden till konsert. Beethovens Eroica samt Richard Strauss Metamorfoser för 23 solostråkar. Det var länge sen jag var så kulturell. Sist var nog när jag och Daniel (som jag förövrigt åt lunch med idag) var på Liljenvalchs och såg Warhol.

Annars är allt bra - dock har veckan upplevts som lite stressig...

@+

Rättelse: Jag var ju på en konsert i måndags med. Då ingen mindre än mitt brorsbarn d.ä. uppträdder tillsammans med 100 andra 6-åringar. Så vi sammanfattar veckan som kulturäldst på länge.

1 Comments:

At 23:58, Blogger Daniel Jonsson said...

Framtidens teknik i bussarna kallas internt på SL för "Buss-PC". Det är lite komiskt. Det är naturligtvis också fel, eftersom det är en bussdator, inte en buss-personlig dator.

 

Skicka en kommentar

<< Home