.happy

Sagan om en pojke...

söndag, november 16, 2008

Är det så? Är det så? Ska det vara så?


Funderar på om jag kanske inte ska bli en konsumentbloggare. Lite som en mini-Sverker. Det är ju kul med en temablogg också! Men än så länge så får ni läsa om det här.

Jag har ju köpt en "sak" som gör att måste skaffa mig en diskmaskin - jag vägrar att bo någonstans där det inte finns en diskmaskin. Och diskmaskin sparar ju förutom tid, plats på bänken även energi (se om diskmaskiner på Konsumentverket). Dessutom blir det ju oftast renare!

Om man googlar på "köpa diskmaskin" så får man en sponsrad länk av L'Easy. Jag klickade på den första diskmaskin jag fick fram, en Elektrohelios för "endast" 99kr/mån - i 60(!) månader. 5940kr blir det. Men då "ingår" installation och leverans till ett "värde" av 395kr. Det står att kreditkostanden är 2330kr men inte totalsumman... Och inte heller någon effektiv ränta.

Det är klart att 99kr per månad inte är nånting för att få ha en diskmaskin... Men 60 månader är lång tid. Är man snabb kan man hinna göra och föda 6 barn.

Det blir nog att casha en diskmaskin... Och jag har hittat en jag verkligen vill ha. Det gör verklighet av min dröm att ha två diskmaskiner. Och just den här är ju som ett kinderägg - två maskiner i en!

2 Comments:

At 23:00, Blogger Katrin said...

Tror inte du hinner föda 6 barn ;) Men det skulle gå att tvätta två av dem åt gången i alla fall! Det är kanske värt 99:-/månad?

 
At 23:49, Blogger Emil said...

Men om man har sex barn då måste man kunna köra maskinen i olika omgångar.

Men hinna göra borde jag hinna med!

 

Skicka en kommentar

<< Home