.happy

Sagan om en pojke...

onsdag, november 12, 2008

E-vitamin - en VARNING?


2008-09-29 la jag en beställning hos www.evitamin.se på lite mineraler och vitaminer. Jag hade försökt få tag på Holistic på min lokala hälsokost men de hade inte rätt produkter. Jag gick på niten att beställa för mer än 500 kr för att få gratis frakt.

Firman drar beloppet två gånger från mitt kort. Efter ett par dagar får jag tillslut svar på mailen eftersom de inte går att nå per telefon. Man kommer direkt till en telefonsvarare som säger något i stil med att de inte har tid att svara utan att man ska maila. Redan här känns det som ett blufföretag. Jag får iaf tillbaka det feldragna beloppet. Någon vecka senare mailar jag och frågar hur det går med min order. Efter ytterligare ett par dagar får jag svar. Jo, den ska vara på gång.

Sen har jag mailat ett par gånger först när det gått 4 veckor och sen en vecka senare utan svar. 2008-11-07 får jag ett besked om att ordern är levererad. Vilket på e-vitaminspråk verkar innebära att "Elektronisk förhandsinformation mottagen från avsändare".

Tre dagar senare när det står att "Brev-avi är skickad till mottagare" råkar jag åka förbi uthämtningstället för Schenker Privpak. Och jag tänker inte ens gå igång på vad jag tycker om Schenker... Men de har inte fått paketen för dagen utan jag är välkommen efter klockan 17, dvs två timmar senare.

Igår kom avin i brevlådan. Men jag ringde hem och frågade vad det stod för nummer på den när jag ändå åkte förbi. De frågade mig om PIN-kod. Fast det stod ingen PIN-kod på avin. "Jasså, har du inte fått sms, då måste du ha lappen med dig."

Men jag är här nu, med alla siffror du behöver. Legitimation och i egen hög person. Men nej, de behövde lappen. För att lägga den på en hög. Jag undrade om de inte kunde skriva ut en ny avi (posten kan det!). Men nej. Välkommen åter med lappen.

Får se om jag fått rätt produkter nu när jag väntat drygt SEX veckor på paketet. Utan ett enda ursäkta eller förklarande svar...