.happy

Sagan om en pojke...

torsdag, mars 29, 2007

Till er som tidigare kallat mig för...

...Skeppare Emil och även alla ni andra. Det går nu bra att uppdatera er hälsningsfras till Högfartsskeppare Emil.

Förhoppningsvis får jag besked i nästa vecka att jag även klarat maskinistexamen klass VIII. Då är det bara att gasa, jag fick idag betyget: Gasglad. Med tillägget att det inte är nåt fel med det! =)

Har haft 4 helt underbara dagar ute i skärgården och jag kan säga att hon är som vackrast i vårsol utan massa skräniga stockholmare. Full fart i 50 knop utan att behöva väja för sneseglare!

Det har tuffa tider, jag visar lite bilder som säger mer än 1000 ord.

Det är jobbigt med vågor...
Vi upplevde mycket svåra förhållanden med sol och spegelblankt vatten (ibland lite frasig is!)

Planering i lektionssal med bra ventilation.
Femma i sundet?

Ruperten:

4 Comments:

At 17:39, Blogger Daniel Jonsson said...

Du får summera det där för mig sen, jag pallar inte läsa 5000 ord :)

Grattis!

 
At 20:03, Blogger Ian said...

Ser rätt fint ut måste jag säga. Saknar havet.

 
At 20:45, Blogger Katrin said...

Jag vill se fler bilder, varför har jag inte gjort det än Mr Högfartsskeppare...? =)

 
At 17:35, Blogger christel said...

Ser fint ut! Och så ser båten himla snabb ut :)

 

Skicka en kommentar

<< Home